TAMAN HERBA

borders

Thursday, August 21, 2008

SEJARAH DAN FALSAFAH MUNA ASY SYIFA'


Pn. Hajjah Maimunah Ismail
Pengasas Muna Asy Syifa
SEJARAH



SEJARAH ASAL-USUL NAMA MUNA ASY SYIFA'
Nama 'Muna' diambil daripada nama ibu kami yang telah menurunkan ilmu pengetahuan dan segala yang berkaitan tentang jamu kepada kami. Manakala 'Asy Syifa' pula bererti Penyembuhan. Perusahaan jamu keluarga turun temurun sejak lebih 30 tahun yang lalu telah lama dibuat oleh nenek moyang kami, cuma kali ini telah dikomersialkan secara menyeluruh kepada semua melalui promosi kami kepada kenalan dan seterusnya dan seterusnya kepada orang ramai.
Alhamdulillah, penerimaan mereka sangat memberangsangkan apatah lagi setelah terbukti keberkesanan khasiatnya dan seterusnya mereka memperkenalkan kepada orang lain pula. Jamu kami dibuat daripada 100% herba hutan. Kami menggunakan lebih daripada 80 jenis herba untuk menghasilkan produk yang ada.

MOTTO
TRADISIONAL.BERMUTU TINGGI. TANPA PENGAWET. 100% HERBA. TURUN TEMURUN. ASLI. LEBIH 40 TAHUN. BERSIH. TERBUKTI BERKESAN. LEBIH 80 JENIS HERBA TERPILIH.

FALSAFAH
Dapat membantu semua lapisan pengguna, khususnya yang bermasalah dengan harga mampu yang berpatutan. Kami mementingkan konsep keberkatan dalam semua aspek khususnya dalam hal-hal kesucian (Menggunakan kapsul HALAGEL yang diiktiraf oleh JAKIM),kebersihan, kualiti bahan agar memberikan keberkesanan maksima kepada pengguna. Mampu menolong mereka dengan produk yang ada, merupakan satu kepuasan bagi kami.
Untuk memastikan keberkesanan produk, kami amat mementingkan mutu dan kualiti bahan yang digunakan dalam proses penyediaannya. Di samping, menekankan konsep penyerahan dan tawakl kepada Allah, seperti amalan bacaan Al-Quran setiap kali sebelum proses dimulakan, sentiasa dalam keadaan berwuduk dan seterusnya berzikir sepanjang proses penyediaan.
Pengguna perlulah mempunyai keyakinan yang tinggi bahawa hanya Allah sahajalah yang mampu menyembuhkan penyakit. Mudah-mudahan, sifat penyerahan dan pasrah kita semata-mata kepada Allah akan lebih membuahkan keberkatan dan seterusnya kita dapat mencapai apa yang dihajati. Teruskan usaha seiring dengan doa pada Illahi, itulah tunggak utama. Wallahua'lam.